נצפו לאחרונה

סודות מתוקים - קרין גורן- עוגת קרפים

השף רן שמואלי, שחזר לא מזמן מביקור בניו יורק, סיפר לי שזה השגעון החדש שם. עוגות שכבות שעשויות מהמון קרפים דקיקים בטעמים, מסודרים בערימה, עם קרם ביניהם. מי שלא מתכוון לטוס בקרוב, אבל יש לו מספיק סבלנות לטיגון, יכול להרכיב עוגה כזו בקלות בבית. זו גם דרך נהדרת להכין עוגת יומולדת אם אין לכם תנור... אני בחרתי הפעם בקרפים בטעם שוקו, כדי שיהיה מעניין – אם אתם מעדיפים קרפים בהירים החליפו את הקקאו בעוד חצי כוס קמח והקטינו את כמות הסוכר לרבע כוס בלבד.

כמות: עוגת קרפים ללא אפייה (מ-25 קרפים בערך)
צריך גם: מחבת בקוטר 22 ס"מ, תבנית בקוטר 22 ס"מ

לקרפים:
8 ביצים
1 ליטר חלב
100 גרם חמאה מומסת
1 כפית תמצית וניל
2 כוסות קמח (280 גרם)
1/2 כוס קקאו (70 גרם)
1 כוס סוכר (200 גרם)
למלית גבינה:
500 גרם גבינה לבנה 5%
250 גרם גבינת שמנת 30% שומן
2 מיכלים שמנת מתוקה (500 מ"ל)
1 חב' אינסטנט פודינג וניל (80 גרם)
3/4 כוס סוכר (150 גרם)
להגשה (לא חובה):
קצפת, דובדבנים מסוכרים, סוכריות צבעוניות

מכינים קרפים:
בבלנדר מעבדים יחד את כל חומרי הקרפים, לאיחוד. מסננים במסננת (כדי להפטר מהקצף שנוצר, וגם מגושים קטנים אם בכל זאת נשארו כאלה). אם יש זמן – אפשר להעביר לקירור של שעה במקרר לפני הטיגון.
משמנים את המחבת (רק לפני הקרפ הראשון – שהוא הקרפ שאף פעם לא מצליח, אותו תשאירו לטעימות ). מוזגים רבע כוס בלילה בכל פעם, מטגנים להזהבה מצד אחד וייבוש מצד שני (לא הופכים). מסדרים את הקרפים המטוגנים בערימה. מצננים (אפשר להכין מראש, לצנן ולעטוף – הקרפים נשמרים יומיים במקרר ואפילו חודש בפריזר).
מכינים מלית גבינה, מסדרים בשכבות בתבנית ומקררים:
מקציפים יחד את כל חומרי המלית לקרם יציב (אם מאוד רוצים, אפשר להוסיף נגיעה של טעם למלית – כפית אבקת קפה, או כמה כפות ריבת חלב/ממרח שוקולד. אבל זה טעים מאוד גם בגרסת הווניל).
מסדרים על תחתית של תבנית קפיצית בשכבות: מתחילים בקרפ, כשהצד הזהוב והיפה כלפי מטה. מורחים עליו בערך שתי כפות קרם (לשכבה קצת יותר עבה מהקרפ עצמו) ומכסים בקרפ נוסף. ממשיכים כך עד שכל הקרפים מסודרים בערימה (השכבה האחרונה צריכה להיות שכבת קרפ). מלבישים את טבעת העוגה הקפיצית וסוגרים אותה. מעבירים למקרר להתייצבות לשעתיים לפחות.
מגישים:
מסירים את טבעת התבנית והופכים בזהירות את העוגה על צלחת הגשה. פורסים ומגישים. אם רוצים, מוסיפים קצפת מזולפת, דובדבנים מסוכרים וסוכריות צבעוניות לצד כל פרוסה.
הסרטון נטען 14
עבור לסרטון (10)

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

1,726 צפיות
מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן