נצפו לאחרונה

תזונה ודיאטה למיגרנה

תזונה ודיאטה למיגרנה עם ד"ר קובי עזרא. https://diet2all.net האאורה היא הפרעה עצבית חולפת המופיע באופן טיפוסי לפני שלב כאב הראש, נמשכת 30-20 דקות, מערבת לרוב את מערכת הראיה ומתבטאת בכתמים בראיה (Scotomas), פלג ראייה (Hemianopsia), טשטוש ראיה, הזיות ראיה (אורות בוהקים, קווי זיגזג) ועד עיוורון מלא. לעיתים תתבטא האאורה בחולשת פלג גוף או הירידה בתחושה בפלג גוף או אף אפזיה (Aphasia). כמו כן, סחרחורת קשה במידה וקיים קשר לעורק הבזילרי (Basilar artery). מיגרנה עם אאורה מהווה 15% מכל המיגרנות. כ 2/3 חווים מיגרנה ללא אאורה בלבד ובכ-13% מיגרנה משני הסוגים. המדדים לאבחנת מיגרנה לפי החברה הבינלאומית לכאבי ראש לפחות 5 התקפים משך כאב הראש בין 72 - 4 שעות (אם אינו מטופל או מטופל ללא הצלחה). לפחות שניים מתוך 4 המדדים הבאים: כאב חד צדדי כאב הולם (Pulsatile) עצמת כאב בינונית עד קשה מוחמר על ידי מאמץ גופני לפחות אחד מתוך 2 המדדים הבאים: בחילה ו/או הקאה אי סבילות לאור ולרעש נשללו גורמים אחרים לכאב הראש. כאב ראש מתחי
זהו השכיח ביותר בין כאבי הראש הראשוניים כאשר ההארעות השנתית שלו נעה בין 31%-74%. הכאב כאן, בניגוד למיגרנה, הוא דו צדדי לא הולם, כאשר עוצמתו היא קלה עד בינונית והוא אינו מוחמר ע"י פעילות גופנית. הכאב לרוב אינו מלווה בחילה, אם כי אי סבילות קלה לאור ולרעש אינם דוחים אבחנה. מכירים בשתי צורות עיקריות: האחת היא כאב ראש מתחי ארעי בו התדירות היא פחות מ-15 ימים בחודש וצורה מתמשכת, בה הכאב מופיע ביותר מ-15 ימים בחודש. לעיתים קרובות הופך מצב זה לכאב יומיומי. הטיפול הוא מונע יום יומי וכולל בעיקר תרופות נוגדות דיכאון ומונעות דלקת בצירופים שונים.
כאב ראש מתמשך יומיומי: לאחרונה מתרבות ההוכחות כי בחלק מן המקרים מיגרנה היא מחלה מתקדמת ועלולה על כן לעבור מצורה ארעית לצורה מתמשכת יומיומית. שינוי צורני זה (Transformation) כרוך ברוב המקרים (70%) בשימוש יתר בתרופות משככות כאבים אולם לעיתים המעבר עצמוני ואינו מובן די צורכו. לעיתים, מתחיל כאב הראש מיד בתדירות יומיומית ( New daily persistent headache) ולעיתים המעבר הוא מכאב ראש מתחי ארעי לכאב ראש יומיומי. המנגנון אינו ברור. ייתכן ונוצרים דפוסים חדשים במערכת העצבים המרכזית (Central sensitization), הסף הופך מזערי ומערכת הכאב מופעלת מגירויים חיצוניים או פנימיים, שבמצב רגיל אינם גורמים לכאב או להתקף מיגרנה.
הסרטון נטען 14
עבור לסרטון (10)

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

353 צפיות
תגיות
כאב ראש, כאבי ראש, טיפול בכאבי ראש, מיגרנה
מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן