נצפו לאחרונה

מתכון לחם רוזמרין של ארז קומורובסקי

למה שלא תנצלו את עשבי התיבול מהגינה לאפייה? ארז קומרובסקי מכין לחם רוזמרין שחום וריחני, על פי מתכון פשוט במיוחד

חומרים ל-2 כיכרות:

1 ק"ג קמח לחם
25 גרם שמרים טריים או כף שטוחה שמרים יבשים
650 גרם (1/4 3-3 כוסות) מים מינרלים קרים
1/2 1 כפות עלי רוזמרין קצוצים
3 כפות סוכר דמררה
1/2 1 כפות מלח דק או גס
3 ענפי רוזמרין לקישוט


אופן ההכנה:
1. מנפים את הקמח לקערה גדולה. מוסיפים את השמרים הטריים או היבשים ומפוררים אותם לתוך הקמח באצבעות. מוזגים את המים ולשים בתנועות סיבוביות, כ-8 דקות, עד שהבצק הופך אחיד.

2. מוסיפים את הרוזמרין הקצוץ, המלח והסוכר, וממשיכים ללוש עוד כ-3 דקות, עד שהבצק רך, לח ונוח לעבודה.

3. מעבירים את הבצק לקערה ששומנה במעט שמן זית, מכסים בשקית ניילון (לא ניילון נצמד) ומניחים לו לתפוח כשעה וחצי, עד שהבצק יכפיל את נפחו (בחורף ייתכן שזמן התפיחה יהיה ממושך יותר).

4. מקמחים בנדיבות משטח עבודה, מעבירים אליו את הבצק ומשטחים אותו בעדינות למלבן שגודלו כ-25X40 ס"מ. משתדלים לגעת כמה שפחות בבצק.

5. באמצעות סכין או קלף חותכים את הבצק ל-12 רצועות דקות, או 6 רחבות (אם רוצים לחם גדול יותר). לוקחים 4 רצועות דקות או 2 עבות, ומהדקים בקצוות בלבד, כמו סוכריה. מניחים עליהן ענף רוזמרין והופכים הכל על משטח מקומח או על בד שקומח היטב. הבדים המקומחים תומכים בלחם ומונעים ממנו לאבד את צורתו. חוזרים על הפעולה עם הרצועות הנותרות. מכסים הכל בשקית ומניחים לתפיחה אחרונה כשעה-שעה וחצי.

6. מחממים בינתיים את התנור ל-230 מעלות (לא במצב טורבו), עם אבן אפייה או תבנית הפוכה בשליש התחתון של התנור. התנור צריך להתחמם כשעה.

7. כשהלחם מוכן לאפייה הופכים את שני הכיכרות על שני גיליונות נייר אפייה, כשענפי הרוזמרין כלפי מעלה. לפני שמכניסים לתנור מתיזים מעט מים בתנור כדי ליצור בו לחות, ואז מחליקים את הכיכרות על אבן האפייה (או התבנית). אופים כ-20 דקות.

8. מנמיכים את חום התנור ל-180 מעלות ואופים עוד כ-20 דקות, תלוי בעובי הקרום ובמידת ההשחמה המועדפת. מעבירים את הכיכרות לצינון על גבי רשת.

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

260 צפיות
מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן