נצפו לאחרונה

ד'ר אילנית מלר - על ניתוחים בריאטרים בתכנית דיאטה מיום

ד"ר אילנית מלר מספרת בתכנית דיאטה מהיום עם אולגה וחלי.
ד"ר אילנית מלר מנתחת במרכז הבריאטרי בהרצליה מדיקל סנטר. בקרו באתר הרצליה מדיקל - https://www.hmc.co.il/he/%D7%94%D7%A9%D7%9E%D7%A0%D7%AA-%D7%99%D7%AA%D7%A8/

ד"ר מלר מספרת על הניתוח הבריאטרי שמתרטו היא מתן טיפול במחלת ההשמנה. משרד הבריאות קבע כי אנשים בעלי BMI 40 ומעלה או אנשים בעלי BMI של 35-40 החולים במחלה הנילוות להשמנה כמו סכרת, יתר לחץ דם, עודף שומנים בדם, כבד שומני, בעיות פוריות, קולסטרול ועוד מחלות הידועות בקשר שלהן להשמנה.

הניתוח לטיפול בהשמנה בשילוב של מחלה וBMI מעל 35 יכול להניב פלאים, כאשר במיוחד לחולים במחלת סכרת סוג 2 והשמנה חולנית, יכול לגרום להחלמה של מחלת הסכרת, עד כדי כך שהסכרת נעלמת בכ80% מהמטופלים ואין להם יותר צורך בטיפול תרופתי!!!

ד"ר אילנית מלר מספרת על יתרונות בית החולים הרצליה מדיקל סנטר, כשפועל בו צוות רב תחומי המלווה את המטופלים בכל שלבי התהליך ולא רק בניתוח עצמו. חשוב להבין שהטיפול והלווי לא רק במהלך הניתוח עצמו מהווים נדבך הכרחי בהצלחת הניתוח.

ד"ר מלר עונה על שאלה מצויינת, מדוע לא מבצעים את הניתוח גם בחולים שאינם בעלי BMI של 35 ומעלה?
מחקרים מראים שהסכרת עוברת גם במקרים של מטופלים בעלי BMI בין 30-35, אולם הסיכויים להחלמה מסכרת גבוהים יותר כאשר הBMI האמיתי הוא מעל 35 ולא ע"י השמנה כדי להגיע לזכאות לניתוח.

האם ניתן לדעת מראש מה הסיכוי להחלמה מהסכרת במקרים של ניתוחים בריאטרים? ישנם 20% שאינם מחלימים מהסכרת לאחר הניתוח וניתן לחזות את העלמות המחלה לאחר הניתוח ע"י כמה גורמים:
משך הסכרת - כמה זמן היתה הסכרת לפני הניתוח, כאשר חולים מעל 5 שנים, הם בעלי סיכויי החלמה גבוהים יותר.
ככך שהסכרת קלה ומאוזנת יותר, כך עולה הסיכוי שלה להעלם אחרי הניתוח.
קראו עוד על ד"ר אילנית מלר באתר הרצליה מדיקל סנטר - https://www.hmc.co.il/he/%D7%93''%D7%A8-%D7%9E%D7%9C%D7%A8-%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%A0%D7%99%D7%AA/

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

512 צפיות
מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן