נצפו לאחרונה

קוליטיס אולצרוזה כיבית דרכי טיפולים

על קוליטיס אולצרוזה כיבית דרכי טיפולים שונות עם ד"ר קובי עזרא (תודה לאתרו: https://diet2all.net/). קוליטיס כיבית היא מחלה דלקתית של המעי שגורם לתסמינים דלקת כיב לטווח ארוך, או פצעים במערכת העיכול. קוליטיס כיבית משפיעה בשכבה הפנימית ביותר של המעי והחלחולת גדול.
מחלה דלקתית זו יכולה להיות מתישה, ולפעמים זה אפילו יכול לגרום לסיבוכים מסכני חיים. קוליטיס כיבית עלול להוביל ההיצרות של המעיים, מה שהופך אותו קשה יותר לעבור שרפרף. היא עשויה גם לגרום לנפיחות במעי הגס, שלשול עז, כאבי פרקים, וצלקות של דרכי המרה והלבלב.
קוליטיס כיבית לרוב מתחיל בהדרגה ויכול להיות גרוע לאורך זמן. התסמינים של מחלה דלקתית זה יכול להיות מתון עד חמור, ורוב האנשים יש תקופות של הפוגה, פעמים כאשר הסימפטומים נעלמים, אשר יכול להימשך שבועות או שנים. אמנם אין תרופה ידועה עבור קוליטיס כיבית, ישנם טיפולים טבעיים שיכולים להפחית הסימנים והתסמינים של המחלה ואת התוצאה מאוד ברמיסיה לטווח ארוך.
סימפטומים של קוליטיס כיבית: יכולים להשתנות, בהתאם לחומרה של דלקת והיכן היא מתרחשת; הם בדרך כלל לפתח לאורך זמן. רוב האנשים חווים קל עד בינוני הסימפטומים, אך מהלך קוליטיס כיבית עשוי להשתנות וכמה אנשים יש תקופות ארוכות של הפוגה. הסימפטומים תלויים במיקום של דלקת גורמי מחלות. אם יש לך קוליטיס כיבית, אתה עלול לקבל את אחד הסימנים הבאים:
שלשול, לעתים קרובות עם דם או מוגלה, כאב התכווצויות בבטן, כאב רקטלי
דימום רקטלי, ירידה במשקל, עייפות או תסמונת עייפות כרונית, קַדַחַת, חוסר יכולת לגדול (אצל ילדים).
לחיות עם קוליטיס כיבית יכול להוביל כמה תנאים וסיבוכים בריאותיים חמורים. מופעים אלה כוללים שמירה על פרטים: דימום חמור, חור במעי הגס,
התייבשות חמורה, מחלת כבד, איבוד מסת עצם, דלקת של העור, המפרקים והעיניים, פצעים ברירית הפה, סיכון מוגבר לסרטן המעי הגס, נקודות גדלות במהירות, סיכון מוגבר לקרישי דם בוורידים ועורקים.

תזונה ומתח היו ידועים מתמיד כסיבות להתפרצות קוליטיס כיבית, אבל לאחרונה הרופאים הגיעו למסקנה כי גורמים אלה עלולים להחריף את מצב דלקתי אבל לא לגרום לה, על פי מרפאת מאיו. סיבה אפשרית אחת היא תקלה במערכת חיסונית. כאשר המערכת החיסונית מנסה להדוף נגיף פולש או חיידק, תגובה חיסונית לא תקינה גורמת למערכת החיסון לתקוף את התאים במערכת העיכול.

קוליטיס כיבית מתחילה בדרך כלל לפני גיל 30, אך יש מקרים מסוימים כאשר אנשים לא לפתח את המחלה עד אחרי גיל 60. אתה נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח קוליטיס כיבית אם יש לך קרוב משפחה עם המחלה, כגון הורה או אח. עוד גורם סיכון עיקרי הוא תרופות מסוימות המשמשות לטיפול באקנה פיברוזיס והצטלקות, בשם isotretinoin. במחקרים שפורסמו ב- American Journal of Gastroenterology, קישור בין ההתפתחות קוליטיס כיבית.

מתח יכול לגרום גם התלקחות. חשוב למנוע מתח, במיוחד מתח כרוני, על ידי פעילות גופנית, מתיחות, תרגול טכניקות הרפיה תרגילי נשימה.

טיפול טבעי עבור קוליטיס כיבית: טיפול בקוליטיס קונבנציונלי יש בה תרופתי או ניתוח, כך לפי סקירה נעשתה בבית הספר לרפואה בהרווארד, תרופות אנטי-דלקתית הן בדרך כלל הצעד הראשון בטיפול. שתי תרופות אנטי-דלקתיות נפוצות ניתנות עבור קוליטיס כיבית כוללים aminosalicylates וסטרואידים. למרות תרופות אלה יכולים להיות יעילות בהפחתת סימפטומים של קוליטיס כיבתה, הם באים עם מספר תופעות לוואי.

למשל, כמה aminosalicylates, כולל Mesalamine במינון, balsalazide ו olsalazine, קושר עם בעיות כליה ולבלב. קורטיקוסטרואידים, אשר ניתנים לחולים עם תסמינים מתונים עד חמורים, יש תופעות לוואי רבות, כולל פנים נפוחות, שיער פנים מוגזם, הזעות לילה, נדודי שינה והיפראקטיביות. עוד תופעות לוואי חמורות מסוג זה של תרופות כולל לחץ דם גבוה, סוכרת, אוסטיאופורוזיס, שברים בעצמות, קטרקט, גלאוקומה סיכוי מוגבר לזיהום. זו הסיבה מדוע תרופות קונבנציונליות אלה וטיפולים שאינם מנוצלים עבור תקופות זמן ארוכות.

תרופות לדיכוי מערכת החיסון גם משמשים לטיפול קוליטיס כיבית. תרופות אלו לדכא את תגובת המערכת החיסונית שמתחילה תהליך של דלקת מלכתחילה. על פי מחקר שפורסם מחלות עיכול, הטיפול הסטנדרטי של קוליטיס כיבתה מכוונת התרמה ושמירת מחילת סימפטומים ודלקת רירית. הגורם המרכזי המשמש רופאים לגשת הטיפול המתאים ביותר הוא החומרה וההיקף של דלקת.

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

179 צפיות
תגיות
קוליטיס תסמינים, קוליטיס אבחון, קוליטיס טיפול
מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן