נצפו לאחרונה

צרבת טיפול ומניע

צרבת טיפול ומניע עם ד"ר קובי עזרא. https://diet2all.net צרבת היא תחושת שריפה צריבה כואבת בוושט, קצת מתחת לעצם החזה. תחושת הצרבת מתחילה לרוב בבטן ועוברת לכיוון הצוואר והגרון. הצרבת נובעת מעליית חומצות קיבה בוושט. הצרבת מתחילה לרוב לאחר אכילת מזון שומני או נפח מזון רב. נשים בהיריון מועדות יותר לצרבת, ושתיית משקאות מוגזים (המבוססים על חומצה פחמתית) עלולים לעודד צרבת.
אז מה מומלץ לסובלים מצרבת? לאכול ארוחות במנות קטנות, לא לשכב לאחר האוכל להמעיט בצריכת שומנים ומשקאות תוססים. קיימים עשרות תכשירים לטיפול בצרבת. רובם מכילים רכיבים בסיסים הסותרים ומנטרלים את חומצת הקיבה, כגון מגנזיום הידרוקסיד סידן קרבונאט סודה לשתייה - סודיום ביקרבונט ועוד... ישנן תרופות החוסמות את פעילות התאים בקיבה מלהפריש החומצה וכך מקלים על תחושת הצרבת.
נשאלת השאלה: האם ישנם גורמים המחמירים את הצרבת? התשובה היא שכן! קפאין, ניקוטין ואלכוהול אשר מרפים את השריר החלק של הסוגר בין הקיבה לוושט ובכך מחמיר את הצרבת. אכילה של מזון חומצי כהדרים, עגבניות עשויים להחמיר את התופעה. ואפילו מאמץ אשר מגביר את הלחץ התוך בטני עשוי לגרום למעבר חומצת קיבה לעבר הוושט וליצור צרבת. כמו כן, גם עודף משקל ומצבי סטרס מכבירים את הצרבת.
הסימנים הקליניים של צרבת הם: שהיא מופיעה לאחר אכילה מרובה, לרוב כעבור שעה. תחושת השריפה והצריבה מתחילה בקיבה או בבית החזה וממשיכה לגרון. לעיתים הופעת נוזל חומצי עם המזון שנאכל. לפעמים סימנים המדמים התקף לב. הצרבת עשויה ליצור או להצית, גם התקף אסטמה, צרידות, ודלקת במיתרי הקול, שיעול כרוני, כאבי גרון וכו'...
אם כן כיצד ניתן לאבחן את המצב? אז האבקנה לרוב קלינית, כלומר בהתאם לתלונת המטופל. אך ניתן לעשות גם אנדוסקופיה או גסטרוסקופיה בכדי לבדוק את מערכת העיכול העליונה - לרוב מעל גיל 40. יש רופאים אשר הנותנים תרופות החוסמות את הפרשת חומצת הקיבה, כגון: אומפרדקס, גסטרו וכו' ואם התלונות פוסקות הריי שפתרנו את הבעייה. הטיפול האולטימטיבי לצרבת לדעתי צריך להיות יותר הוליסטי כלומר, בעת הצורך ירידה במשקל, הפסקה או להמעיט בעישון, אלכוהול, קפאין, מזונות מטוגנים, צריכת ארוחות קטנות. כמו כן לאזן את תפקוד מערכת העיכול בהתאם לפרט...

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

366 צפיות
מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן