נצפו לאחרונה

עצירות: מה השתנה, מה חדש

עצירות: מה השתנה, מה חדש
ד"ר יוסף ליסי, מנהל היחידה לנוירו-גסטרואנטרולוגיה ורצפת האגן

עצירות היא הפרעה נפוצה במערכת העיכול שמהותה קשיים והפרעות בריקון המעי מתוכן צואתי. כ-10%-20% מהאוכלוסייה סובלים מההפרעה, שיכולה להופיע בכל גיל אך נפוצה יותר בגיל המבוגר ובקרב נשים.
הסיבות לעצירות הן רבות ומגוונות וכך גם דרכי האבחון ושיטות הטיפול. מהסיבות הנפוצות נציין: תזונתיות - למשל צריכה מועטה של סיבים תזונתיים או של מים; פיזיולוגיות - למשל היחלשות של רקמות רצפת האגן והפעלה לא נכונה של שרירי רצפת האגן. לפעמים עצירות היא רק תסמין לבעיה יותר רצינית כמו סרטן המעי הגס.
ישנן טכנולוגיות רפואיות רבות הזמינות היום ומאפשרות אבחון מדויק וטיפול מיטבי בבעיה, ביניהן אולטרסאונד תלת-ממדי לפי הטבעת ולרקטום המראה פגמים בשרירי הסוגר, הדמיה דינמית של רצפת האגן על ידי טכניקת רנטגן מיוחדת או מנומטריה שבודקת אם מערכות השרירים הקשורות לפעולת ההתרוקנות פועלות בתיאום.
אנו נמצאים בפתח עידן של תרופות חדשות, פרי מחקר מעמיק. חלקן כבר נמצאות בשימוש.
היחידה לנוירו-גסטרואנטרולוגיה ורצפת האגן בשערי צדק עוסקת במחלות הקשורות לתפקוד מערכת העיכול, ובין היתר גם בתלונות על עצירות. אנו בוחנים כל מקרה לגופו ומציעים דרכי טיפול המותאמות לממצאים. ברוב המקרים הבעיה נפתרת בעזרת טיפול תזונתי, טכניקות לחיזוק שרירי הסוגרים ורצפת האגן או תרופות בהתאם לצורך. במידת הצורך מוצע פתרון ניתוחי.

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

305 צפיות
תגיות
מערכת העיכול, מחלות מערכת העיכול, עצירות
מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן