נצפו לאחרונה

מניעה וטיפול בדמנציה

ד"ר שלי שטרנברג
מנהלת מרפאת הזיכרון, מרכז רפואי שערי צדק
מנהלת מחלקה לגריאטריה דחופה, אגף לגריאטריה, משרד הבריאות
דמנציה מאופיינת בירידה בתפקוד של קליפת המוח ובהתדרדרות מנטלית וקוגניטיבית שמובילה להתדרדרות תפקודית כללית וחברתית. נכון להיום טרם נמצאו תרופות או תוספי מזון שמונעים דמנציה והטיפול המניעתי המוצע מבוסס על קיום אורח חיים בריא - פעילות גופנית, שמירה על דיאטה ים תיכונית, איזון לחץ דם, סוכרת וכולסטרול ומניעת השמנה. במקביל חשוב לשמור על כושר המוח על ידי הפעלתו בקריאה, לימוד, עבודה ומשחקי חשיבה כגון סודוקו.
ישנן תרופות המאטות את ההתדרדרות בזיכרון ובתפקוד היומיומי של חולי דמנציה, אך לא מרפאות את המחלה. בנוסף לטיפול התרופתי, חשוב לא פחות להקפיד על פעילות פנאי וגירויים מתאימים כמו במרכזי יום או מועדונים, סביבה תומכת עם עזרה מתאימה, ותמיכה למשפחות המטפלות.
חולי דמנציה לעיתים חווים דיכאון בשלבים הראשוניים של המחלה. בשלבים היותר מתקדמים הרבה חולי דמנציה מפתחים הפרעות התנהגות הכוללות אדישות או תוקפנות. עבור רוב ההפרעות קיימים טיפולים תרופתיים והתנהגותיים בעלי תוצאות טובות. הטיפול בסוף החיים שם דגש על איכות ונוחות.
מרפאת הזיכרון במרכז רפואי שערי צדק מספקת מענה רב-מקצועי למטופל עם דמנציה ולבני משפחתו. בצוות המרפאה רופאים מומחים בגריאטריה, נוירולוגיה ופסיכיאטריה ובנוסף להם מרפאה בעיסוק, אחות, עובדת סוציאלית ומזכירה. כל מטופל המגיע למרפאה מקבל אבחון מקיף ובמידת הצורך הצוות מתווה תכנית טיפולית הן למחלה והן להפרעות ההתנהגותיות הנלוות לה, ככל האפשר תוך שימת דגש על שמירת העצמאות והתפקוד היומיומי. במקביל מציע הצוות הדרכה והכוונה למשפחת המטופל. לקביעת תור: 026666882.

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

197 צפיות
תגיות
דמנציה תסמינים, דמנציה אבחון, דמנציה טיפול
מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן