נצפו לאחרונה

מהו הקשר בין הפרעות קשב לבעיות שינה ? מרכז זינוק

במרכז זינוק פסיכומטרי ובגרויות ללקויי למידה ולבעלי הפרעת קשב וריכוז אספנו מידע מפי מומחים בתחומם. תהנו!!!
התקשרו ל: 0775264000 או היכנסו לאתר ב: https://www.znk.co.il
המומחית להפרעת הקשב והריכוז ומנהלת "דרך מהות" ד"ר נעמי וורמברנד מסבירה:

רבים הם בעלי הפרעות הקשב והריכוז הסובלים בין היתר גם מהפרעות הקשורות בעוררות ובשינה. בעיות עוררות ושינה מתבטאות בבוקר -- כשהאדם מתקשה להיות ערני ומגויס למה שהוא נדרש לעשות, במשך היום -- כאשר הערנות והעייפות שלו הולכות ושבות ללא קשר למשימות עליו לבצע, ובלילה -- כאשר הוא מתקשה מאוד להירדם, כי כל היום הוא היה מוצף ולוקח לו זמן רב להשקיט את המחשבות ולהרגע, "לכבות את המנוע".
אנשים רבים כאלה עובדים בעבודות לילה, אך רובנו צריכים לקום בבוקר ולישון בלילה, גם אם לא בגיל צעיר, אז כן בגיל מבוגר יותר. לכן נורא חשוב לטפל בבעיות הללו ולמצוא "ADHD friendly lifestyle" -- אורח חיים ידידותי ומתחשב בהפרעת הקשב. בעיות השינה מצריכות טיפול הוליסטי, כוללני, ולא ספציפי בבעיית השינה. חשוב להתרגל לישון בשעות נורמליות, לאכול טוב, לא לוותר על בדיקות, לבצע פעילות גופנית... כל הדברים אשר נדחקים לצד בגלל ההפרעה בדרך-כלל.
הערנות בלילה נובעת מכך שגם יש סוף-סוף שקט, לאחר יום שלם של רעשים ואור שמפריעים לריכוז המוגבל גם ככה, וגם מכיוון שבלילה כולם ישנים בד"כ וכמויות הביקורת והדרישות יורדות. בלילה אין הורים או בני זוג או מעסיקים שלא מבינים את הקושי שיש לאותם אנשים, אף אחד לא מעיר והכול יכול להתבצע בקצב שנכון לאותו אדם.
הסרטון נטען 14
עבור לסרטון (10)

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן