נצפו לאחרונה

דלקת כרונית באוזן חיצונית - דלקות אוזניים | פרופסור יונה קרוננברג | רופא מומחה אף אוזן גרון

מרפאת פרופסור קורננברג: להזמנת תורים למרפאה: https://www.kronenberg.co.il טלפון: 03-6724166
דלקות אוזניים יכולות להופיע כדלקת אוזן חיצונית וכדלקת אוזן תיכונה. דלקת אוזן חיצונית מופיעה, בעיקר, בזיהומי מים לאחר רחיצה בבריכה, רחיצה בים ולאחר הכנסת אצבעות מזוהמות לתעלת השמיעה. דלקת אוזן תיכונה היא דלקת שמתחילה בתוך האוזן, היא יכולה להיות אקוטית, כלומר, מופיעה ונעלמת לאחר טיפול וללא טיפול, והבעיה העיקרית שבה אני מתעסק הן דלקות אוזניים כרוניות של האוזן התיכונה והמסטואיד (חלל הממוקם בתוך הגולגולת מאחורי האוזן). הדלקות הללו מתחלקות לשני סוגים שישנה חשיבות ניכרת וחשובה באבחנה ביניהן: דלקת כרונית ללא כולסטאטומה ודלת כרונית עם כולסטאטומה. כולסטאטומה היא רקמת קרן, אותה שכבת קרן אשר מצפה את כל העור בכל גופנו.

כאשר שכבת הקרן הזאת נוצרת בכמות רבה בתוך האוזן התיכונה או במסטואיד, היא יוצרת כלוסטאטומה אשר בחלק הגדול של המקרים היא מזוהמת והורסת עצם. בהריסת עצם בתוך האוזן התיכונה והמסטואיד הכולסטאטומה יכולה לגרום להופעת ליקוי שמיעה עד כדי חירשות, לפגיעה במערכת שיווי המשקל, ולחדור לאזורים סמוכים ואף לתוך המוח.

הופעת דלקת כרונית באוזן מחייבת טיפול, דלקת כרונית ללא כולסטאטומה יכולה להבריא בטיפול מקומי, דלקת כרונית עם כולסטאטומה מחויבת תמיד בניתוח. הניתוח הוא מסטואידקטומי, שבו יש לסלק את כל רקמת הכולסטאטומה וכל האזורים שהיו נגועים בכולסטאטומה. לאחר סילוק הכולסטאטומה יש אפשרות לשקם את האוזן, להשתיל בחזרה את כל הסטרוקטורות והמבנים שסולקו בניתוח, את הקירות הגרמיים העשויים עצם, את עצמות השמיעה, את עור התוף, פרותזות כדי לשפר את השמיעה, ולאפשר למנותח לשמוע טוב כמו לפני הופעת הדלקת, וגם להיכנס למים ולהתרחץ.
הסרטון נטען 14
עבור לסרטון (10)

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן