נצפו לאחרונה

דיאטה וספורט למניעת טרשת עורקים והסתיידותם

דיאטה וספורט למניעת טרשת עורקים והסתיידותם. https://diet2all.net/ARTICLE15.asp טרשת עורקים מניעה: ביצוע שינויים באורח חיים הינה דרך יעילה מאוד למניעה או להפוך את התהליך טרשת עורקים. שינויים אלה יכולים גם לעזור להפחית את סיכון לפתח מחלה קרדיווסקולרית (CVD-cardiovascular disease), כגון: מחלת לב כלילית, התקף לב ושבץ מוחי.
ישנם דרכים שאנו יכולים לסייע להפחית את סיכון להתפתחות מחלת לב כלילית: לאכול תזונה בריאה, להפסיק לעשן (אם אתה מעשן), לעשות פעילות גופנית סדירה, לרדת במשקל (אם אתה סובל מעודף משקל או מהשמנת יתר), למתן את צריכת האלכוהול. ושינויים נוספים באורח החיים.
דיאטה: יש לאכול שומן איכותי. אכילה של שומן לא בריא - רווי בתזונה אינה בריאה ותחמיר את טרשת עורקים שלנו ותגביר את סיכון לפתח התקף לב ושבץ מוחי. ישנם שני סוגים של שומן - רווי ובלתי רווי. הימנע ממזונות המכילים שומנים רוויים, כי הם יגדילו את רמות כולסטרול רע בדם שלך.
מזונות עשירים בשומן רווי כוללים: פשטידות בשר, נקניקיות וחתכים שומן של בשר, חמאה, חמאה, גבינה קשה, עוגות ועוגיות, מזון המכיל שמן קוקוס או דקל, אכילת כמות קטנה של שומן בלתי רווי תגדיל את רמת כולסטרול טוב ולסייע בהפחתת חסימה כלשהי בעורקים.
מזונות העשירים בשומן בלתי רווי כוללים: דגים שמנים, אבוקדו, אגוזים וזרעים חמניות, לפתית ושמן זית.
מזונות להורדת כולסטרול: סטרולים צמחיים וסטאנולים הם מתרחשים באופן טבעי חומרים המצויים בסוגים מסוימים של מזון וידועים כדי להוריד את ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה (LDL, או "כולסטרול רע").
מקורות של סטרולים וסטאנולים כוללים: פירות, ירקות, אגוזים, זרעים, דגנים, קטניות (כגון שעועית או אפונה), שמן זית, שמן צמחי.
המחקר מצביע על כך שאכילת 2,000mg של סטרולים וסטאנולים ליום מפחיתה את רמות כולסטרול LDL בכ -10%, אשר בתורו צריך להפחית את הסיכון למחלות לב בכ -25%.
הצריכה הממוצעת של סטרולים צמחיים וסטאנולים היא על 100-450mg.
כיום יש מספר המוצרים המסחריים קידמו להשפעותיהם לכאורה "להורדת כולסטרול", אשר מכילות רמות גבוהות יותר של סטרולים וסטאנולים. אלה כוללים סוגים מיוחדים של יוגורט, חלב, מרגרינה וגבינה.
המכון הלאומי למצוינות בריאות והטיפוח (NICE) הצהיר כי ייתכן שיש תפקיד לסוגים אלה של מוצרים לטיפול בכולסטרול וטרשת עורקים גבוהים.
עם זאת, אין כיום מספיק ראיות כדי לאשר אם סטרולים צמחיים וstanols הם שיטה יעילה למניעת מחלות לב (CVD).
עישון הוא גורם סיכון עיקרי לשני התקפי הלב ושבץ, גורם לטרשת עורקים ומעלה את לחץ הדם.
לחץ דם גבוה קבוע יכול לשים שני עורקים והלב שלך תחת לחץ נוסף, הגדלת הסיכון ללקות בהתקף הלב או שבץ.
לחץ דם גבוה לעתים קרובות ניתן להפחית על ידי תזונה בריאה, ממתנת את צריכת האלכוהול שלך, שמירה על משקל בריא ונטילת פעילות גופנית סדירה.
דיאטה: צריך לצתצם את כמות המלח במזון ולאכול הרבה פירות וירקות.
מלח מעלה את לחץ הדם שלך. ככל שאתה אוכל מלח, לחץ הדם שלך גבוה יותר.
תזונה דלת שומן, הכוללת המון סיבים, כגון אורז דגנים מלא, לחם ופסטה, ושפע של פירות וירקות הוכח כדי לעזור בהורדת לחץ דם.
פירות וירקות הם עשירים בויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, ולעזור לשמור על הגוף שלך במצב טוב. אתה צריך לשאוף לאכול חמש מנות 80g של פירות וירקות בכל יום.
הסרטון נטען 14
עבור לסרטון (10)

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן