נצפו לאחרונה

ביוטי טיוב - טיפול בצניחת עפעפיים

ניתוח בצניחת עפעפיים - הסרת עודף עור בעפעפיים העליונים https://www.btube.co.il
ד"ר אורן בנימיני, מומחה ברפואת עיניים ואוקולופלסטיקה
----------------------------------------------------------
היום אני רוצה לדבר איתכם על ניתוח להסרת עודף עור בעפעפיים העליונים, או בשמו המקצועי "בלפרופלסטיקה".
מה זה עודף עור? עודף עור בעפעף העליון הוא מצב שבו כפל העור שבין הגבה לשולי העפעף, גדול ובולט בצורה מוגזמת. זה גורם לתחושת עייפות, לתחושת כבדות, ונותן מראה עייף, ישנוני ומבוגר לעיניים ולפנים.
במצבי קיצון הוא יכול להפריע לשדה הראייה, וזה כבר מצב שהוא נחשב רפואי.
הגורם הראשון במעלה לתופעה הוא הגיל, ולכן תמיד עם השנים זה מחמיר. עכשיו, מעבר לכך, ברור שתמיד ישנם גורמים גנטיים שקשורים להופעה של הבעיה כבר בגיל צעיר, וגם הם אלה שתורמים להתקדמות המהירה שלו. גורמים סביבתיים כמו עישון, אקלים, חשיפה לשמש וכל מיני גורמים אחרים שמשפיעים על העור, הם גם כן גורמים להתקדמות של הבעיה, אבל החשיבות שלהם היא לא ברורה, וזה משתנה מאדם לאדם.
לפני שניגשים לטיפול חשוב לעבור הערכה מוקדמת של רופא שמומחה לסוג זה של הניתוחים. צריך קודם כול לקבוע בעצם האם הבעיה אכן היא עודף עור. האם זאת הבעיה האמיתית.
לא תמיד עודף העור הוא הבעיה הבסיסית, לפעמים יש צניחה של הגבות, לפעמים יש צניחה של העפעף עצמו, דברים אחרים, ואז ניתוח של הסרת עודף העור לא תפתור את הבעיה ואפילו לפעמים היא גם יכולה להחמיר אותה. טעות נפוצה אחרת היא לייחס את המראה הסגור של העיניים לעודף עור, כאשר בפועל יש בעצם צניחה של העפעף עצמו. צניחה אמיתית של העפעף נקראת "פטוזיס", ועל זה נדבר בהזדמנות אחרת.
הרבה פעמים, בעיקר בגיל המבוגר, יש שילוב של הבעיות, גם עודף עור, גם צניחה של הגבות וגם צניחה של העפעף. בכל בעיה הפתרון הניתוחי הוא אחר, לכן במהלך ההתייעצות עם הרופא צריך להחליט בעצם מה הבעיה העיקרית, מה הכי מפריע ומה רוצים לתקן. ברור שאפשר לעשות ניתוח גדול ולתקן את כל הדברים האלה ביחד, אבל צריך לזכור שככל שהניתוח הוא גדול יותר ומורכב יותר, אז אמנם התוצאה יכולה להיות טובה יותר, אבל גם הסיכונים לתופעות לוואי ולתוצאות לא רצויות, או אפילו סיבוכים, עולה. בשלב הבא אנחנו צריכים להחליט האם צריך להסיר את השומן או לא. כשמדברים על שומן בניתוחי עפעפיים אז בדרך כלל מדובר בשומן
שאמור להיות בתוך ארובת העין ולהגן על העין, אבל עם השנים הוא הולך ומתבלט החוצה, בורח מתוך ארובת העין לתוך כפל העור הזה, וזה גורם להגדלה של כפל העור.
בעבר, היה מקובל לכרות את השומן הזה בצורה מאוד אגרסיבית וחשבו שאם אנחנו לא מסירים את כל השומן
אז כפל העור יחזור ויתפתח יחסית מהר. היום אנחנו שמרנים הרבה יותר, וממעטים לכרות את השומן הזה עד כמה שניתן. אנחנו יודעים מהניסיון שלנו שככל שמוציאים יותר שומן, אז בטווח הרחוק יש יותר סכנה של הופעה
של שקע עמוק מעל העפעף. אמנם זה חושף יפה מאוד את פני השטח הקדמיים של העפעף, ואפשר לשים הרבה איפור שם, אבל בסופו של דבר זה נותן מראה חלול וריק... זה נותן מראה דווקא יותר מבוגר וזקן יותר,
ואנחנו לא חושבים שזה אטרקטיבי יותר. עוד שומן שקיים שצריך להתייחס אליו זה השומן שמתחת לגבה.
חשוב שבמהלך הבדיקה הרופא גם יתייחס לשאר חלקי העין ומצב הבריאות הכללי. יובש בעיניים, שזו תופעה מאוד מאוד שכיחה, עלול להחמיר באופן משמעותי בעקבות ניתוח העפעפיים השגרתי ביותר. גם שימוש במדללי דם יכול להוות בעיה, אספירין ואומגה שלוש, אלה תרופות שמדללות את הדם ויכולת לגרום לבעיות של דמם במהלך הניתוח או אחריו. השלב הבא הוא הניתוח עצמו.
בדרך כלל, אני נוהג לסמן את העור שרוצים להסיר עוד לפני הכניסה לחדר הניתוח כאשר המטופל יושב זקוף.
כאשר המטופל שוכב, אז כבר יש נטייה לרקמות לעלות למעלה ולברוח אחורה, והדבר הזה גורם להערכה מוטעית של כמות העור שיש להסיר. תחילה צריך לסמן את הקו התחתון, אותו קל יחסית לזהות, זה איזשהו קמטוט טבעי של העור, קיים כמעט אצל כל אחד. זה נמצא בין שמונה לעשרה מילימטרים מעל שולי העפעף.
אצל צעירים קל לזהות אותו, אבל עם השנים זה נעשה מטושטש יותר ולא ברור, ואז צריך להשתמש ברמזים אחרים היכן כדאי למקם אותו. הקו העליון הוא בעצם הקו הבעייתי יותר למיקום, קביעת המיקום של סימון זה הוא האמנות האמיתית בניתוחי עפעפיים. אם נסמן אותו נמוך מדי, התוצאה תהיה תת-תיקון והשארה של עודף עור, ואם נסמן אותו גבוה מדי, התוצאה תהיה מראה מבוגר וחלול של העפעף, במקרה הטוב, או אפילו יכולה להיות בעיה בסגירה של העין במקרים הגרועים יותר. כמובן שצריך להתייחס באופן שונה לנשים ולגברים.
כאן, בכל הסיפור הזה, בא לידי ביטוי הניסיון והחוש האמנותי של המנתח. את הקווים אנחנו מחברים בפינות זה לזה בצורת סהר, וזה האזור של העור שמיועד להסרה. לשמחתנו, שביעות הרצון ואחוזי ההצלחה מהניתוחים גבוה מאוד, וברוב המקרים אפשר להגיע לתוצאות יפות ומצוינות, אבל חשוב לדעת ולזכור שהניתוח לא משנה את הפנים, הוא לא משנה את המבט, אנחנו נשארים כמו שהיינו לפני הניתוח, אבל מקרינים יותר רעננות, פתיחות, ואולי אפילו נראים קצת צעירים יותר. זה שומר על המראה הטבעי, הרגיל, ופרופורציוני לשאר חלקי הפנים.
הפקת כתוביות: Almah
הסרטון נטען 14
עבור לסרטון (10)

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן