נצפו לאחרונה

דיאטה תזונה שיגדון טיפול ומניעת גאוט

דיאטה תזונה שיגדון טיפול ומניעת גאוט עם ד"ר קובי עזרא. התקף חריף - טיפול במשכך כאבים בעיקר במדכאי דלקת שאינם סטרואידים ותרופות נגד דלקתיות (לדוגמה פירוקסיקאם או קולכיצין), ב-12 השעות הראשונות של התחלת התסמינים.
טיפול מונע - לסובלים מהתקפים חוזרים, יש טיפולים להורדת רמות חומצת השתן באמצעות אָלוֹפּוּרינוֹל המוריד באופן ישיר ומשמעותי את רמות חומצת השתן. חסרונה העיקרי הוא כי היא צריכה להילקח באופן קבוע לכל החיים מכיוון שהפסקה בלקיחתה תגרום לעליה משמעותית ברמות חומצת השתן, יותר מהמצב ההתחלתי. חלק מאנשי הרפואה הקונבנציונלית ואנשי הרפואה האלטרנטיבית טוענים כי לקיחת התרופה לאורך שנים גורמת לנזק בכבד ולכן מומלץ ליטול אותה במינונים נמוכים.
טיפול מומלץ עקיף הוא דיאטה של רמות נמוכות של פּוּרינים (המולקולות המשמשות כבסיסי A ו-G ברצפי DNA). בדיאטה זו מומלץ להימנע מאכילת סוגים מסוימים של דגים, מאכלי ים וחלקים פנימיים של בשר. רצוי גם להפחית ככל הניתן אכילת בשר ושתיית משקאות חריפים. אכילת חלבונים מהחי או מהצומח לא מעלה את הסיכוי לשיגדון, בניגוד לבשר, דגים ופירות ים. אכילת מוצרי חלב, בייחוד כאלו עם אחוזי שומן נמוכים, מקטינה את הסיכוי לחלות. גם מוצרים עתירי חלבון מהצומח ומהחי, כגון קטניות (כולל חומוס), דגנים, גבינה צהובה ועוף.
מיץ חמוציות (קרנברי) ידוע כמדלל החומצה האורית בדם ומסייע מאוד לחולי גאוט. כמו כן, מומלץ לסובלים מהיפר-אוריצמיה לרדת במשקל ולהימנע מהתייבשויות על ידי שתייה מרובה.
הסרטון נטען 14
עבור לסרטון (10)

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן