נצפו לאחרונה

טיפולי שיניים בהרדמה -- שאלות נפוצות

מקום ראשון בגוגל בביטוי "השתלת שיניים" - https://www.avnieli.co.il
בזכות התפתחות תחום רפואת השיניים בעולם ובישראל בפרט, אני נתקל בשאלות רבות הקשורות לנושא טיפול שיניים בהרדמה ולכן בחרתי להקדיש מאמר המרכז שאלות נפוצות של מטופלים העומדים לעבור טיפול שיניים ומבקשים לדעת כמה שיורת פרטים מראש.

בין השאלות השכיחות: אלו סוגי הרדמה קיימים בתחום רפואת השיניים, אלו חידושים נכנסו בשנים האחרונות בתחום ההרדמה של טיפולי שיניים, מה ההבדל בין סוגי ההרדמות ומתי בוחרים טיפול שיניים בהרדמה מסויימת על פני אחרת ומי מחליט על כך ? האם רק הרופא או בהחלטה משותפת עם המטופל ?

אלו סוגי טיפולי שיניים בהרדמה שכיחים בישראל ?
אם נזכיר בקצרה את זריקת האלחוש המוכרת, מקובל לבצע טיפולי שיניים בגז צחוק, טיפולי שיניים בסדציה ( המוכר גם בשם טיפולי שיניים בטשטוש) וכן טיפולי שיניים בהרדמה כללית.
לכל סוג טיפול מותאמת ההרדמה הנכונה והמתאימה ביותר למטופל.

מה תרם להתפתחות תחום הרדמה במהלך טיפולי שיניים ?
מעבר לעובדה שהמדע מתפתח כל הזמן ובכל רגע נתון יש חידושים בתחום רפואת השיניים; בשנים האחרונות חל שינוי בתפיסת מטפל -- מטופל. לא עוד טיפול שיניים הכרחי מבחינה בריאותית, אלא הבנה שיש אוכלוסיה גדולה שמעוניינת לשמור על מראה השיניים מבחינה אסטטית ומוכנה לעבור טיפולים מורכבים כדי לקבל בחזרה את החיוך המושלם.

בנוסף חשוב לזכור כי 15%-20% מכלל האוכלוסיה חוששת לעבור טיפולי שיניים. חלקם סובל מחרדה דנטלית המשפיעה על איכות החיים וגורמת להזנחה של מצב הפה והלסת. עבור דנטלופוביים, טיפולי שיניים בהרדמה (ובפרט סדציה והרדמה מלאה), הם לא מותרות אלא הכרח המציאות ובזכותן הם חוזרים לחייך ולשמור על בריאותם.

מה כדאי לברר לפני טיפול שיניים בהרדמה ?
1. שמרפאת השיניים פועלת ברישיון משרד הבריאות.
2. לקבל מידע על הצוות המטפל : רופאי השיניים, מנהלי המרפאה, מיקום הקליניקה, ניסיון וותק בטיפולי שיניים כפי שאתם נדרשים לעבור.
3. האם יש למרפאת השיניים מוניטין טוב (הכי פשוט לעשות חיפוש מהיר בגוגל עם שם המרפאה ולראות אם יש עליהם חוות דעת או המלצות).

עומדים לפני טיפול שיניים מורכב ?
במקרה של טיפול מורכב כמו השתלת שיניים, עקירה מורכבת, שיקום פה, ניתוח דנטלי כירורגי וכיוצא בזה; חשוב לבחור ברופא / מרפאת שיניים מוכרת ולהגיע אליה להתרשמות כי אין כמו מראה עיניים, היכרות עם הרופא המומחה כדי להתרשם מהלך הרוח והאווירה. הרדמה ברפואת שיניים היא פרוצדורה יעילה, מוכרת ובטוחה המאפשרת למטופל לשמור על בריאותו ולחזק את הרגשתו האישית ובטחונו על ידי החזרת החיוך לפיו.

המאמר מאת ד"ר דורון אבניאלי
רופא שיניים, רופא כללי ובעלים של מרכז השתלות שיניים. מבצע השתלות באופן פרטי משנת 1988, מרצה, נותן חוות דעת משפטיות ומבצע מגוון רחב של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה באישור משרד הבריאות לרבות : עקירת שיני בינה, השתלמת שיניים, השתלת שתלים דנטליים וטיפולי שיניים מורכבים. דיפלומט של האיגוד הבינלאומי להשתלות שיניים .

מרכז השתלות שיניים - ד"ר דורון אבניאלי
https://www.youtube.com/watch?v=Uji81tBB0Q4

הרשם לערוץ שלי ביוטיוב:
https://www.youtube.com/subscription_center?add_user=drdravnieli

תגים:
טיפולי שיניים בהרדמה, השתלת שיניים בהרדמה, דנטלופוביה, שיקום הפה, טיפולי חניכיים, השתלת שיניים בהרדמה מלאה
הסרטון נטען 14
עבור לסרטון (10)

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

390 צפיות
תגיות
רפואת שיניים, טיפולי שיניים, טיפולי שיניים בהרדמה
מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן