נצפו לאחרונה

וירוס ה HCV והפטיטיס C: מאפיינים, גורמים ושכיחות

הפטיטיס C הידועה גם בשמות צהבת מסוג C או דלקת כבד נגיפית מסוג C, היא מחלה מדבקת, הנגרמת על ידי וירוס ה HCV ומועברת בדרכים שונות באמצעות מגע עם דם נגוע. המחלה עלולה להיות קטלנית ללא טיפול, שכן היא יכולה לגרום לפגיעה קשה בתפקוד הכבד. מרבית החולים במחלה ייפתחו דלקת כרונית בכבד. חלקם הניכר יפתח כשל בתפקוד הכבד ויתמודדו עם מצב מסכן חיים, המצריך השתלת כבד. אחרים, יתמודדו עם החמרה של המחלה וייפתחו שחמת הכבד, חלקם עלולים גם לפתח סרטן ראשוני של הכבד. המחלה פוגעת בגברים ונשים ובכל קשת הגילאים ונפוצה מאד במדינות העולם השלישי ומזרח אירופה, אך קיימת גם במדינות המערב. ההערכה היא כי בישראל ישנם בין 100,000 ל- 120,000 חולים, כאשר רובם אינם מאובחנים.
פרופ' אלי צוקרמן, מומחה למחלות כבד ומנהל את היחידה למחלות כבד, במרכז הרפואי כרמל, מסביר מהו ווירוס HCV, מהי דלקת כבד נגיפית מסוג C, מהם מאפייניה, גורמיה ודרכי ההידבקות.

המרכז הרפואי כרמל: https://hospitals.clalit.co.il/hospitals/Carmel

קישורים מועילים:
האגודה לזכויות החולה: https://www.patients-rights.org
עמותת חץ- ארגון ישראלי לבריאות הכבד .https://www.hetzliver.org
עמותת מושתלי כבד: https://www.livertrans.org.il
* * *

מטרתו של סרטון זה, מקצועי ככל שיהיה, הינה לספק מידע בלבד. הוא אינו מתיימר לשמש תחליף לאבחנה, לייעוץ פרטני או לטיפול רפואי מאת איש מקצוע מוסמך. המידע בסרטון מעודכן נכון לתאריך העלאתו לאתר. בנוסף, הוא עשוי לכלול תרגומים לשפות שונות, אלו עלולים לכלול טעויות תרגום. אין להתעלם מייעוץ רפואי פרטני, או לדחות טיפול וייעוץ רפואי, על סמך מידע אשר נצפה, נקרא או נשמע בסרטון זה. הסתמכות על מידע זה הינה באחריותכם בלבד.
הסרטון נטען 14
עבור לסרטון (10)

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

486 צפיות
מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן