דלקות אוזניים בילדים

ד"ר קובי עזרא מספר אודות דלקות אוזניים (EAR INFECTION או Otitis) בילדים. https://diet2all.net מהם גורמי הסיכון לדלקת אוזניים? 1. ילדים אסתמטיים או עם בעיה אטופית אחרת (כמו נזלת אלרגית, דרמטיטיס אטופית) נמצאים בסיכון יתר לדלקות אוזניים בגלל תפקוד פחות טוב של החצוצרות. 2. ילדים ששותים מבקבוק במצב של שכיבה מגבירים את הסיכון לכניסת חיידקים לחלל האוזן התיכונה דרך החצוצרות. 3. סיפור משפחתי של דלקות אוזניים חוזרות אצל ההורים יכול להעיד על נטייה גנטית.
במרבית במקרים היא יכולה לחלוף מעצמה ללא טיפול אנטיביוטי. במקרים נדירים, ובמיוחד בילדים, קיים סיכון של התפשטות הזיהום לעצמות הגולגולת (מסטואידיטיס) ולמוח (ואז עלולה להיגרם דלקת קרום המוח.
טיפול אנטיביוטי לדלקות אוזניים: האלרגיים לפניצילין מקבל טיפול חלופי באריתרומיצין (Erythromycin), בקלאסיד (Clarithromycin) או באזניל (Azithromycin) במקירם רבים ניתן לחסוך טיפול אנטיביוטי וזה כדאי.
טיפול טבעי בדלקות אוזניים בילדים: תוספת פרוביוטיקה למזון באופן קבוע תסייע במניעה של דלקות אוזניים ובהפחתה בשכיחות הופעתן. אנטיביוטיקה – כידוע, טיפול אנטיביוטי גורם גם ל"הרס" החיידקים הטובים במעיים. לכן, חשוב מאוד לתת תוסף פרוביוטיקה לתינוקות ולילדים שנוטלים אנטיביוטיקה עקב מחלה זיהומית. רצוי להימנע מחשיפה מוקדמת למזונות אלרגניים, כמו חלב פרה, חיטה, תירס, תפוזים, חמאת בוטנים וביצים. יש להמעיט בצריכת סוכרים מזוקקים, הפוגעים ביעילותה של מערכת החיסון.
כמו כן, מומלץ להמשיך בהנקה, מאחר שהנקה ארוכת טווח מחזקת את המערכת החיסונית של התינוק ומגוננת על גופו מפני זיהומים.
טיפול מקומי בדלקת אוזמניים: בתערובת של כף שמן זית, שן שום פרוסה ושש טיפות שמן אתרי לבנדר איכותי, החדירו בעדינות לאוזן החיצונית.

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

761 צפיות
מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן