נצפו לאחרונה

דיאטה לאיזון שומנים בדם, כולסטרול, טריגליצרידים

דיאטה לאיזון שומנים בדם, כולסטרול, טריגליצרידים, עם ד"ר קובי עזרא. https://diet2all.net בין מוצרי המזון השונים, שומנים לספק לגוף אנרגיה המרבית (9 קלוריות לגרם), בערך פי שתיים כי לכמות שווה של חלבון או פחמימות. שומנים הם מקורות מרוכזים של אנרגיה, כמו גם רכיבים מבניים של קרום תא. כל אחד צריך כמות מסוימת של שומן בדיאטה לתפקודי גוף נורמלים. כאשר שומנים מתעכלים, הם מקלים על הספיגה במעיים וההובלה של ויטמינים מסיסים בשומן, D, E, K.
ישנם סוגים רבים של חומצות שומן, אבל הם יכולים להיות מקובצים לשלוש חטיבות - שומן רווי, שומן בלתי רווי ושומן רב בלתי רווי. שומן רב בלתי רווי מורכב משתי כיתות, אומגה 3 ואומגה 6.
יש שומנים רוויים hypercholesterolemic עמוק (רמות כולסטרול בדם עלייה) לתוקף. הם נמצאים בעיקר במוצרים מן החי (חמאה, גבינה ובשר), אבל שמן קוקוס ושמן דקלים הם מקורות צמחיים נפוצים. שומן רווי מעלה את רמות כולסטרול בדם יותר מכל דבר אחר בתזונה, אפילו יותר מכולסטרול תזונתי.
צריכת שומנים חד בלתי רוויות בשמנים כמו שמן זית נחשבת לעדיף על צריכת שומנים רב בלתי רוויים בשמנים כמו שמן תירס, כי השומנים חד בלתי רוויים, ככל הנראה, לא להוריד את רמות כולסטרול בצפיפות גבוהה-ליפופרוטאין (HDL).
שומנים בלתי רוויים מגיעים בעיקר משמנים צמחיים (שמן חריע, תירס, סויה, כותנה, שומשום, חמניות ושמנים), אגוזים וזרעים, למרות שדגים הוא מקור טוב לחומצות שומן בלתי רוויות. רוב חומצות שומן החיוניות נמצאים בשומן בלתי רווי, ולכן יש לאכול מזונות עשירים בשומן רווי וכולסטרול (שומן מן החי, מוצרי חלב וביצים).
שומנים צריכים להיות כ- 10 עד 25 אחוזים מהקלוריות (לא משקל) בתזונה שלנו. דיאטה שנמצאות כמעט אך ורק בעולם המערבי, גורמת למחלת לב כלילית (CHD) וסרטן של המעי הגס ועוד...
כולסטרול - אסטרים כולסטריל מורכבים מחומצת שומן חד esterfied לכולסטרול, שבו רכיב הקוטב הוא אלכוהול.
כולסטרול הוא מרכיב עיקרי בכל קרום התא. הוא נדרש לסינתזה של הורמוני מין, חומצות מרה, וויטמין D. זה גם מבשר של הורמוני סטרואידים המיוצרים על ידי קליפת המוח ובלוטות מין יותרת הכליה.
כולסטרול תזונתי נמצא רק במזונות שמקורם בעלי חיים (בשר, דגים, עופות, ביצים ומוצרי חלב); היא לא נמצאת בצמחים.
שומן בבשר, ברווז, אווז, נקניקים, כל חלב, שמנת, גלידה, גבינה, חמאה וביותר מבחינה מסחרית עוגות, עוגיות ומאפים.
כולסטרול חופשי - כל הירקות, ושמנים צמחיים, הפירות (כולל אבוקדו וזיתים), אגוזים, אורז, ביצה לבנה וסוכר.
כמות הכולסטרול מסונתז וחילוף חומרים בגוף היא הרבה יותר גדולה מהסכום נצרך בדרך כלל בדיאטה. עם זאת, את רמת הכולסטרול בדם עולה עם הצריכה גבוהה של שומנים רוויים וניתן להוריד על ידי הגדלת הצריכה של חומצה לינולאית וסיבים, מה שמוביל לירידה של ספיגת כולסטרול והפרשת צואה מוגברת של כולסטרול תזונתי.
ישנן עדויות המצביעות על כך חומרים מזינים אחרים יכולים להוריד את רמות כולסטרול בדם. ונדיום מעכב את היווצרות הכולסטרול בכלי הדם ומסייע במניעת התקפי לב. אבץ מסייע גם לירידה ברמות כולסטרול.
הסרטון נטען 14
עבור לסרטון (10)

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן