נצפו לאחרונה

אתמר - אוטם ריאתי

היולדת, בת 38, ילדה השבוע בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. בצהריים היא התגלתה ללא רוח חיים בשירותים של מחלקת יולדות. מנהל בית החולים: ההערכה כי מדובר בתסחיף ריאתי‎

טרגדיה במחלקת יולדות: אישה בת 38 שילדה השבוע בבית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק נמצאה היום (ה') ללא רוח חיים בשירותים של מחלקת יולדות. מנהל בית החולים, פרופסור מרדכי רביד, העריך כי היא נפטרה כתוצאה מתסחיף ריאתי.

האישה, שמדובר בלידה השישית שלה, הגיעה לבית החולים לפני כשבוע. יומיים לאחר הלידה היא סבלה מכאבי בטן, אך אלה חלפו במהלך הלילה. "למחרת עשינו לה בדיקת אולטרה סאונד והיא נבדקה על ידי כירורגים שלא איתרו דבר", סיפר מנהל בית החולים. "כך גם היה לגבי בדיקות הדם שנלקחו".

לדבריו, הבוקר התהלכה האישה חופשי וללא כאבים. "היא נעלמה פתאום", שיחזר פרופ' רביד. "הצוות החל לחפש אחריה ולאחר זמן מה היא נמצאה בשירותים כשהיא ללא רוח חיים. הדבר היחיד כמעט שמתקבל על הדעת לגבי גורם המוות הוא תסחיף ריאתי. זה משהו שיכול לקרות אחרי לידות".

שיעור התמותה: 6-7 נשים ל-100 אלף לידות

מנהל בית החולים ציין כי שיעור התמותה מתסחיף ריאתי במדינות מתקדמות עומד על בין 6-7 נשים ל-100 אלף לידות. "לנו היו בבית החולים יותר מ-140 אלף לידות, וזו הפעם הראשונה שדבר כזה קורה", אמר.

בית החולים דיווח על המקרה למשרד הבריאות ולמשטרה שפתחה בחקירה.

בחודש דצמבר האחרון נפטרה בבית החולים לניאדו בנתניה יולדת כתוצאה מדימום לאחר הלידה. האישה, אם לשבעה בת 35 מביתר עילית, סבלה מדימום מאסיבי כתוצאה מקרע ברחם. הצוות הרפואי נאבק על חייה במהלך הלילה, כשבעלה וחלק מילדיה שוהים ליד מיטתה בעת ההידרדרות החדה במצבה - עד שנפטרה.

באותו החודש צעירה בת 27 מתה בבית החולים הלל יפה בחדרה לאחר שאושפזה שלושה שבועות קודם לכן ביחידה לטיפול נמרץ במצב קשה מאוד - בעקבות סיבוך נדיר במהלך הלידה.
הסרטון נטען 14
עבור לסרטון (10)

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

176 צפיות
תגיות
אוטם ריאתי תסמינים, אוטם ריאתי טיפול, אוטם ריאתי אבחון
מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן