נצפו לאחרונה

אסתמה סימנים ודרכי טיפול בקצרת הנשימה

אסתמה סימנים ודרכי טיפול בקצרת הנשימה, עם ד"ר קובי עזרא. https://asthma-dyspnea.blogspot.co.il/ אסטמה שמקור המינו היווני: אסטמה = "מתנשפת" היא מחלה דלקתית כרונית של דרכי הנשימה נפוצה המאופיינת בתסמינים משתנים וחוזרים של חסימת זרימת אוויר בדרכי הנשימה ובסימפונות.
הגורמים לאסטמה הם לרוב השילוב של גורמים גנטיים כלומר תורשתיים וסביבתיים.
האבחנה של המחלה היא בדרך כלל מבוססת על הסימפטומים ותלונות החולה, תגובה לטיפול לאורך הזמן וספירומטריה. המצב הקליני ושכיחותם של סימפטומים, כמו כן, ישנן בדיקות של נפח נשיפה בשנייה אחת (forced expiratory volume in one second או בקיצור: FEV1), וקצב זרימת נשיפה שיא.
טיפול רפואי באסטמה והתקף אסטמה
טיפול בתסמינים חריפים הוא בדרך כלל עם beta-2 אגוניסט בשאיפה פועל כמרחיב סימפונות קצר טווח (כדוגמת ה-סאלבוטאמול) וסטרואידים לרוב בשאיפה או במצבים קשים בכדורים בדרך הפה - אורלי. כמו כן, במיקרים קשים של התקפי אסטמה ניתן לטפל בסטרואידים דרך הווריד, מגנזיום סולפאט. רופאים רבים חושדים כי מזונות מסוימים שאנו אוכלים עשויים להשפעה ישירות על האסתמה התפתחותה. אך ישנו הצורך במחקרים נוספים שצריך לעשות לפני שאנחנו מבינים את הקשר המדויק בין האסתמה ודיאטה. אם אתם אלרגיים למזונות מסוימים, אתם צריכים להימנע מצריכתם. אלרגיה יכולה לגרום לתסמיני אסתמה.
תפקיד הדיאטה והתזונה באסתמה קשורה לנוגדי חמצון ויטמינים A, C, ו- E וזאת ע"י ניטרול פעילות חמצון-יתר והפחתת משך ועוצמתיות החיצוניות (גם עקב פתוגנים, כגון: חיידקים, וירוסים, רעלים, xenobiotics).



עוד על אסטמה בצבא, אסטמה ילדים, אסטמה של העור, אסתמה, אסטמה בילדים...
הסרטון נטען 14
עבור לסרטון (10)

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

246 צפיות
מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן