אובאיטיס (דלקת הענביה): המחלה, התסמינים והטיפול

אובאיטיס (בעברית "דלקת הענביה") היא מחלה דלקתית המערבת את אחד מחלקי הענביה או האובאה (החלק הפנימי של העין). המחלה מתבטאת בשלל תסמינים, ועלולה להוביל לקטרקט, גלאוקמה ולפגיעה בראיה עד כדי עיוורון. פרק הזמן שחולף בין הופעת המחלה לאבחונה הוא משמעותי להתמודדות מוצלחת עימה, והזנחתה עלולה להוביל לפגיעה בלתי הפיכה בעין. המחלה, שברוב המקרים סיבתה אינה ידועה, עלולה להופיע בשל זיהום בעין ולהוות ביטוי למחלת רקע פנימית, דוגמת טרשת נפוצה, דלקת מפרקים, שחפת, איידס ועוד.
פרופ' אילה פולק, מומחית לרפואת עיניים, מנהלת מחלקת עיניים, במרכז הרפואי קפלן, מסבירה על הדלקת ומאפייניה ומתארת כיצד מאבחנים ומטפלים בה.

המרכז הרפואי קפלן: https://hospitals.clalit.co.il/Hospitals/kaplan

קישורים מועילים:
האגודה לזכויות החולה: https://www.patients-rights.org
* * *

מטרתו של סרטון זה, מקצועי ככל שיהיה, הינה לספק מידע בלבד. הוא אינו מתיימר לשמש תחליף לאבחנה, לייעוץ פרטני או לטיפול רפואי מאת איש מקצוע מוסמך. המידע בסרטון מעודכן נכון לתאריך העלאתו לאתר. בנוסף, הוא עשוי לכלול תרגומים לשפות שונות, אלו עלולים לכלול טעויות תרגום. אין להתעלם מייעוץ רפואי פרטני, או לדחות טיפול וייעוץ רפואי, על סמך מידע אשר נצפה, נקרא או נשמע בסרטון זה. הסתמכות על מידע זה הינה באחריותכם בלבד.
הסרטון נטען 14
עבור לסרטון (10)

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

530 צפיות
מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן