נצפו לאחרונה

דפיקות לב, לא רק מאהבה: הפרעות בקצב הלב

דפיקות לב, לא רק מאהבה
ד"ר אהרון מדינה

שריר הלב מתכווץ בתגובה לאותות חשמליים. אי סדירות בדופק קרויה הפרעת קצב. הפרעות קצב מתגלות לעתים באקראי ולעתים עקב הרגשת דפיקות לב. הן יכולות לגרום לסחרחורת או לאבדן הכרה, אך במטופלים עם מחלת לב משמעותית הפרעת קצב עלולה לסכן חיים.
הפרעת קצב ניתנת לאבחון בבדיקת המטופל או בתרשים האק"ג אם ההפרעה קיימת בזמן הבדיקה. מעקב אק"ג 24 שעות (הולטר) משפר את היכולת האבחונית וקיימים גם מכשירים המאפשרים ניטור למספר שבועות. במקרים מיוחדים מושתל בגוף המטופל, מתחת לעור, מכשיר ניטור זעיר המאבחן גם הפרעות קצב שהמטופל לא חש בהן. מכשיר כזה נמצא בשימוש בשערי צדק ומושתל בחולים הנזקקים לכך.
קביעת סוג הטיפול בהפרעות הקצב תלויה בהרגשת המטופל ובמחלת הלב שלו. מטופל ללא תסמינים ועם לב בריא אינו זקוק לטיפול. במטופלים עם דפיקות לב שמפריעות לאורח חיים תקין מוצעת אבלציה (צריבה) של האזור בלב הגורם להפרעת הקצב. כל סוגי האבלציה המתקדמים מבוצעים בהצלחה בשערי צדק. זוהי פעולה פשוטה יחסית המבוצעת בחדר הצנתור עם ריפוי של מעל ל-90%. במקרים אחרים ניתן לטפל על ידי תרופות המיועדות למניעת הפרעות קצב. בפרפור פרוזדורים יש חשיבות גם לדילול הדם למניעת אירוע מוחי העלול להיגרם מתסחיף של קריש דם שנוצר בפרוזדור הלב שאינו מתכווץ בצורה נורמלית. לאחרונה הוכנסו לשימוש תרופות חדשות המדללות דם ואינן מצריכות בדיקות דם חוזרות.

על ד"ר אהרון מדינה
מנהל היחידה לאלקטרופיזיולוגיה והפרעות קצב בשערי צדק
מומחה לבעיות חשמליות של הלב

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

405 צפיות
מחפש מטפל בתחום? כנס לאינדקס מטפלים ויועצים מומלצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן